Мережева взаємодія в студентських організаціях до і після початку пандемії COVID-19

Автор(и)

  • Kateryna Stetsenko European Urban Knowledge Network, Netherlands
  • Tetiana Kostiuchenko Національний університет «Києво-Могилянська академія», Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-9067.2022.5.72-84

Ключові слова:

мережевий аналіз, мережі в організаціях, неформальна взаємодія, дистанційний формат роботи

Анотація

З початком пандемії COVID-19 у 2020 р. значна частина організацій перейшла у формат дистанційної роботи, тож формальна і неформальна взаємодія в них зазнала змін, що позначилося на структурі відносин всередині організацій. У статті викладено результати дослідження ефекту від переходу до дистанційного формату для трьох студентських організацій НаУКМА: «Та Могилянка», «Kyiv Mohyla Moot Court Society» та «Buddy NaUKMA». Дані про мережеву взаємодію в перших двох організаціях було зібрано в березні 2020 р. до переходу на дистанційну роботу, а дані для всіх трьох організацій – навесні 2021 р., що дає змогу простежити зміни в структурі неформальних відносин унаслідок дистанційної комунікації через рік після початку пандемії. З практичного погляду, це окреслює шляхи для поліпшення функціонування організацій під час дистанційного та змішаного формату роботи, що передбачається на 2022/2023 академічний рік в умовах воєнного часу.

Біографії авторів

Kateryna Stetsenko, European Urban Knowledge Network

Стеценко Катерина – бакалавр соціології, інтернка European Urban Knowledge Network (Гаага, Нідерланди)

Tetiana Kostiuchenko, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Костюченко Тетяна – кандидатка соціологічних наук, старша викладачка кафедри соціології НаУКМА

t.kostiuchenko@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Baumeister, R. F., & Leary, M. R. (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychol. Bull., 117(3), 497–529.
  2. Burt, R. (1992). 1 The Social Structure of Competition. In Structural Holes (pp. 8–49). https://doi.org/10.4159/9780674029095-003
  3. Electronic Register of Student Organizations and Student Initiatives of NaUKMA. (2019). https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CUa2U23n1V15Jw2hH9HSifclwpkyUVarkEOZ bAns2zc/edit#gid=1006962238 [in Ukrainian].
  4. Hanneman, R. A., & Riddle, M. (2005). Introduction to social networks methods. Riverside, CA: University of California.
  5. Hansen, M. T. (1999). The Search-Transfer Problem: The Role of Weak Ties in Sharing Knowledge across Organization Subunits. Administrative Science Quarterly, 44(1), 82. https://doi.org/10.2307/2667032
  6. Hollinger, R. C. (1986). Acts against the workplace: Social bonding and employee deviance. Deviant Behavior, 7(1), 53–75.
  7. Krackhardt, D., & Hanson, J. R. (1993). Informal Networks: The Company behind the Chart. In Creative Management and Development (pp. 191–196). https://doi.org/10.4135/9781446213704.n15
  8. Liébana-Presa, C., Andina-Díaz, E., Reguera-García, M.-M., Fulgueiras-Carril, I., Bermejo-Martínez, D., & Fernández-Martínez, E. (2018). Social Network Analysis and Resilience in University Students: An Approach from Cohesiveness. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(10), 2119. https://doi.org/10.3390/ijerph15102119
  9. Malik, A., Sinha, S., & Goel, S. (2020). The “Screen” ing of You and Me: Effects of COVID-19 on Counterproductive Work Behaviors. IEEE Engineering Management Review, 48(3), 37–43. https://doi.org/10.1109/emr.2020.3010323
  10. WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-16

Як цитувати

Stetsenko, K., & Kostiuchenko, T. (2022). Мережева взаємодія в студентських організаціях до і після початку пандемії COVID-19. Наукові записки НаУКМА. Соціологія, 5, 72–84. https://doi.org/10.18523/2617-9067.2022.5.72-84