Мережева взаємодія в студентських організаціях до і після початку пандемії COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-9067.2022.5.72-84Ключові слова:
мережевий аналіз, мережі в організаціях, неформальна взаємодія, дистанційний формат роботиАнотація
З початком пандемії COVID-19 у 2020 р. значна частина організацій перейшла у формат дистанційної роботи, тож формальна і неформальна взаємодія в них зазнала змін, що позначилося на структурі відносин всередині організацій. У статті викладено результати дослідження ефекту від переходу до дистанційного формату для трьох студентських організацій НаУКМА: «Та Могилянка», «Kyiv Mohyla Moot Court Society» та «Buddy NaUKMA». Дані про мережеву взаємодію в перших двох організаціях було зібрано в березні 2020 р. до переходу на дистанційну роботу, а дані для всіх трьох організацій – навесні 2021 р., що дає змогу простежити зміни в структурі неформальних відносин унаслідок дистанційної комунікації через рік після початку пандемії. З практичного погляду, це окреслює шляхи для поліпшення функціонування організацій під час дистанційного та змішаного формату роботи, що передбачається на 2022/2023 академічний рік в умовах воєнного часу.
Посилання
- Baumeister, R. F., & Leary, M. R. (1995). The need to belong: Desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychol. Bull., 117(3), 497–529.
- Burt, R. (1992). 1 The Social Structure of Competition. In Structural Holes (pp. 8–49). https://doi.org/10.4159/9780674029095-003
- Electronic Register of Student Organizations and Student Initiatives of NaUKMA. (2019). https://docs.google.com/spreadsheets/d/1CUa2U23n1V15Jw2hH9HSifclwpkyUVarkEOZ bAns2zc/edit#gid=1006962238 [in Ukrainian].
- Hanneman, R. A., & Riddle, M. (2005). Introduction to social networks methods. Riverside, CA: University of California.
- Hansen, M. T. (1999). The Search-Transfer Problem: The Role of Weak Ties in Sharing Knowledge across Organization Subunits. Administrative Science Quarterly, 44(1), 82. https://doi.org/10.2307/2667032
- Hollinger, R. C. (1986). Acts against the workplace: Social bonding and employee deviance. Deviant Behavior, 7(1), 53–75.
- Krackhardt, D., & Hanson, J. R. (1993). Informal Networks: The Company behind the Chart. In Creative Management and Development (pp. 191–196). https://doi.org/10.4135/9781446213704.n15
- Liébana-Presa, C., Andina-Díaz, E., Reguera-García, M.-M., Fulgueiras-Carril, I., Bermejo-Martínez, D., & Fernández-Martínez, E. (2018). Social Network Analysis and Resilience in University Students: An Approach from Cohesiveness. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(10), 2119. https://doi.org/10.3390/ijerph15102119
- Malik, A., Sinha, S., & Goel, S. (2020). The “Screen” ing of You and Me: Effects of COVID-19 on Counterproductive Work Behaviors. IEEE Engineering Management Review, 48(3), 37–43. https://doi.org/10.1109/emr.2020.3010323
- WHO. (2020). Coronavirus disease (COVID-19) pandemic. https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Kateryna Stetsenko, Tetiana Kostiuchenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).