Освітня нерівність у період пандемії COVID-19

Автор(и)

  • Varvara Rakhmanina Національний університет "Києво-Могилянська академія", Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-9067.2021.4.28-35

Ключові слова:

освітня нерівність, чинники освітньої нерівності, пандемія COVID-19, дистанційне навчання, освітні заклади, доступ до освітніх ресурсів

Анотація

Тема нерівності в освіті вже тривалий час залишається актуальною в багатьох країнах, проте у 2020 році вона набула нового значення, коли через пандемію COVID­19 весь світ вимушено пере­ йшов на дистанційну форму навчання, що значно поглибило вже наявний неоднаковий доступ до освітніх ресурсів. У цій статті розглянуто проблеми впровадження дистанційної освіти в Україні й інших країнах світу, а також основні чинники, які посилили освітню нерівність, визначено методи вирівнювання освітніх шансів в умовах пандемії на прикладі заходів, ужитих у низці країн.

Біографія автора

Varvara Rakhmanina, Національний університет "Києво-Могилянська академія"

Магістр соціології, аспірантка кафедри соціології та Докторської школи імені родини Юхименків НаУКМА

Посилання

  1. Aucejo, E., French, J., Araya, P. U., & Zafar, B. (2020). COVID-19 is widening inequality in higher education. VoxEU. https://voxeu.org/article/covid-19-widening-inequality-higher-education
  2. Byun, S., & Slavin, R. E. (2020). Educational Responses to the COVID-19 Outbreak in South Korea. Best Evid Chin Edu, 5(2), 665–680. https://doi.org/10.15354/bece.20.or030
  3. Castro, W. F., Pino-Fan, L. R., Lugo-Armenta, J. G., Toro, J. A., & Retamal, S. (2020). A Mathematics Education Research Agenda
  4. in Latin America Motivated by Coronavirus Pandemic. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(12). https://doi.org/10.29333/ejmste/9277
  5. Haeck, C., & Lefebvre, P. (2020). Inequalities in education across Canada: Lessons for the pandemic. Research Group on Human Capital – Working Paper Series, 20­03, 1–53. https://grch.esg.uqam.ca/wp-content/uploads/sites/82/Haeck_Lefebvre_GRCH_WP20-03-3.pdf
  6. Hall, T., Connolly, C., O’Gradaigh, S., Burden, K., Kearney, M., Schuck, S., Bottema, J., Cazemier, G., Hustinx, W., Evens, M., Koenraad, T., Makridou, E., & Kosmas, P. (2020). Education in precarious times: a comparative study across six countries to identify design priorities for mobile learning in a pandemic. Information and Learning Sciences, 121(5/6). https://doi.org/10.1108/ILS-04-2020-0089
  7. Hoenig, K., & Wenz, S. E. (2020). Education, health behavior, and working conditions during the pandemic: evidence from a German sample. European Societies, 23(1), 1–14. https://doi.org/10.1080/14616696.2020.1824004
  8. Institute of Educational Analytics, Ministry of Education and Science of Ukraine. (2020). Osvita v Ukraini: vyklyky ta perspektyvy. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2020/metod-zbirka-osvita-ta-covid-2020.pdf [in Ukrainian].
  9. Kogut, I., Nazarenko, Y., & Syrbu, O. (2020). Koronavirus ta osvita: analiz problem i naslidkiv pandemii. CEDOS. https://cedos.org.ua/uk/articles/koronavirus-ta-osvita-analiz-problem-inaslidkiv-pandemii [in Ukrainian].
  10. Kogut, I., & Samokhin, I. (2017). Sotsialno-ekonomichni faktory u nerivnosti rezultativ navchannia u serednii shkoli. CEDOS. https://cedos.org.ua/uk/articles/sotsialno-ekonomichni-faktory-unerivnosti-rezultativ-navchannia-u-serednii-shkoli [in Ukrainian].
  11. Nelson, A. (2020). How COVID-19 Has Affected Special Education Students. Tufts Now. https://now.tufts.edu/articles/how-covid19-has-affected-special-education-students
  12. Noronha, G. (2020). India should focus on undoing pandemic-induced education inequality: Abhijit Banerjee. The Economic Times. https://m.economictimes.com/industry/services/education/indiashould-focus-on-undoing-pandemic-induced-educationinequality-abhijit-banerjee/articleshow/79393258.cms
  13. Saeed, S. (2020). COVID-19 has exacerbated inequality in higher education. University World News. https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201023103200335
  14. Sahlberg, P. (2020). Does the pandemic help us make education more equitable? Educational Research for Policy and Practice, 20, 11–18. https://doi.org/10.1007/s10671-020-09284-4
  15. United Nations. (2020). Policy Brief: Education during COVID­19 and beyond. https://www.un.org/development/desa/dspd/wpcontent/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020.pdf

##submission.downloads##

Надіслано в редакцію

2021-10-07

Опубліковано

2021-10-08

Як цитувати

Rakhmanina, V. (2021). Освітня нерівність у період пандемії COVID-19. Наукові записки НаУКМА. Соціологія, 4, 28–35. https://doi.org/10.18523/2617-9067.2021.4.28-35