Освітня нерівність у період пандемії COVID-19
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-9067.2021.4.28-35Ключові слова:
освітня нерівність, чинники освітньої нерівності, пандемія COVID-19, дистанційне навчання, освітні заклади, доступ до освітніх ресурсівАнотація
Тема нерівності в освіті вже тривалий час залишається актуальною в багатьох країнах, проте у 2020 році вона набула нового значення, коли через пандемію COVID19 весь світ вимушено пере йшов на дистанційну форму навчання, що значно поглибило вже наявний неоднаковий доступ до освітніх ресурсів. У цій статті розглянуто проблеми впровадження дистанційної освіти в Україні й інших країнах світу, а також основні чинники, які посилили освітню нерівність, визначено методи вирівнювання освітніх шансів в умовах пандемії на прикладі заходів, ужитих у низці країн.
Посилання
- Aucejo, E., French, J., Araya, P. U., & Zafar, B. (2020). COVID-19 is widening inequality in higher education. VoxEU. https://voxeu.org/article/covid-19-widening-inequality-higher-education
- Byun, S., & Slavin, R. E. (2020). Educational Responses to the COVID-19 Outbreak in South Korea. Best Evid Chin Edu, 5(2), 665–680. https://doi.org/10.15354/bece.20.or030
- Castro, W. F., Pino-Fan, L. R., Lugo-Armenta, J. G., Toro, J. A., & Retamal, S. (2020). A Mathematics Education Research Agenda
- in Latin America Motivated by Coronavirus Pandemic. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 16(12). https://doi.org/10.29333/ejmste/9277
- Haeck, C., & Lefebvre, P. (2020). Inequalities in education across Canada: Lessons for the pandemic. Research Group on Human Capital – Working Paper Series, 2003, 1–53. https://grch.esg.uqam.ca/wp-content/uploads/sites/82/Haeck_Lefebvre_GRCH_WP20-03-3.pdf
- Hall, T., Connolly, C., O’Gradaigh, S., Burden, K., Kearney, M., Schuck, S., Bottema, J., Cazemier, G., Hustinx, W., Evens, M., Koenraad, T., Makridou, E., & Kosmas, P. (2020). Education in precarious times: a comparative study across six countries to identify design priorities for mobile learning in a pandemic. Information and Learning Sciences, 121(5/6). https://doi.org/10.1108/ILS-04-2020-0089
- Hoenig, K., & Wenz, S. E. (2020). Education, health behavior, and working conditions during the pandemic: evidence from a German sample. European Societies, 23(1), 1–14. https://doi.org/10.1080/14616696.2020.1824004
- Institute of Educational Analytics, Ministry of Education and Science of Ukraine. (2020). Osvita v Ukraini: vyklyky ta perspektyvy. https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/serpneva-konferencia/2020/metod-zbirka-osvita-ta-covid-2020.pdf [in Ukrainian].
- Kogut, I., Nazarenko, Y., & Syrbu, O. (2020). Koronavirus ta osvita: analiz problem i naslidkiv pandemii. CEDOS. https://cedos.org.ua/uk/articles/koronavirus-ta-osvita-analiz-problem-inaslidkiv-pandemii [in Ukrainian].
- Kogut, I., & Samokhin, I. (2017). Sotsialno-ekonomichni faktory u nerivnosti rezultativ navchannia u serednii shkoli. CEDOS. https://cedos.org.ua/uk/articles/sotsialno-ekonomichni-faktory-unerivnosti-rezultativ-navchannia-u-serednii-shkoli [in Ukrainian].
- Nelson, A. (2020). How COVID-19 Has Affected Special Education Students. Tufts Now. https://now.tufts.edu/articles/how-covid19-has-affected-special-education-students
- Noronha, G. (2020). India should focus on undoing pandemic-induced education inequality: Abhijit Banerjee. The Economic Times. https://m.economictimes.com/industry/services/education/indiashould-focus-on-undoing-pandemic-induced-educationinequality-abhijit-banerjee/articleshow/79393258.cms
- Saeed, S. (2020). COVID-19 has exacerbated inequality in higher education. University World News. https://www.universityworldnews.com/post.php?story=20201023103200335
- Sahlberg, P. (2020). Does the pandemic help us make education more equitable? Educational Research for Policy and Practice, 20, 11–18. https://doi.org/10.1007/s10671-020-09284-4
- United Nations. (2020). Policy Brief: Education during COVID19 and beyond. https://www.un.org/development/desa/dspd/wpcontent/uploads/sites/22/2020/08/sg_policy_brief_covid-19_and_education_august_2020.pdf
##submission.downloads##
Надіслано в редакцію
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Varvara Rakhmanina
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).