Соціальний стрес та превалюючі стресори серед студентів бакалаврату НаУКМА

Автор(и)

  • Victoria Krupa Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна
  • Kateryna Maltseva Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-9067.2019.2.62-73

Ключові слова:

соціальний стрес, хронічний стресор, вища освіта, рівень освіти бакалавр, Україна

Анотація

Соціальний стрес є складовою соціального життя і похідною від комплексних систематичних взаємин у групі. Стрес стає дедалі глобальнішою проблемою особливо серед студентів і негативно позначається саме на їхньому житті та здоров’ї. В основу цієї публікації покладено кількісне дослідження, проведене серед студентів (N = 100) усіх спеціальностей бакалаврату НаУКМА шляхом анкетування. Опитування комбінувало запитання відкритого і закритого форматів і збирало інформацію про найбільш стресові сфери життя (у формі самозвітів).

Біографії авторів

Victoria Krupa, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

бакалавр соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія»

Kateryna Maltseva, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

PhD з антропології, кандидат філософських наук, доцент кафедри соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія»

maltsevaks@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Arakelov, G. G., Arshinova, V. V., & Zhdanova, G. E. (2008). Stress-faktory, vliyayuschie na formirovanie psihosotsialnoy ustoychivosti lichnosti v period studenchestva. Psihologicheskaya nauka i obrazovanie, 2, 52–60 [in Russian].
  2. Bowers, M. E., & Yehuda, R. (2016). Intergenerational transmission of stress in humans. Neuropsychopharmacology, 41 (1), 232–44.
  3. Brown, J. (2016). Mental health matters: A growing challenge. Boston University Today. Retrieved from bu.edu/today/2016/mental-health-college-students.
  4. Cockerham, W. (2013). Age, gender, and race/ethnicity as structural variables. Social causes of health and disease. Ch. 6 (pp. 138–163). Cambridge: Polity Press.
  5. Flinn, M. Why words can hurt us: Social relationships, stress and health. W. Trevathan, E. O. Smith, and J. McKenna (Eds.). Evolutionary Medicine and Health. Ch. 13 (pp. 247–258). Oxford: Oxford University Press.
  6. Garanyan, N. G., Holmogorova, A. B., & Evdokimova, Y. G. (2007). Predekzamenatsionnyiy stress і emotsionalnaya dezadaptatsiya u studentov mladshih kursov. Sotsialnaya і klinicheskaya psihiatriya, 17 (2), 38–42 [in Russian].
  7. Gasanova, R. R. (2015). Stressovyie situatsii studentov v protsesse obucheniya v vuze. Gumanitarnyie, sotsialno-ekonomicheskie i obschestvennyie nauki, 212–214 [in Russian].
  8. Grasso, D. J. (2012). Seeing the silver lining: potential benefits of trauma exposure in college students. Anxiety, Stress, and Coping, 25 (2), 117–136. DOI: https://doi.org/10.1080/10615806.2011.561922
  9. Greenberg, J. S. (2002). Upravlenie stressom [Stress Management]. Saint Petersburg, Russia: Piter [in Russian].
  10. Kyiv International Institute of Sociology (KIIS). (2016). Stressful Situations in the Lives of the Ukrainians, 2016. Retrieved from http://kiis.com.ua/?lang=eng&cat=reports&id=681&page=1.
  11. Lazarus, R. S., & Folkman, S. (1984). Stress, appraisal, and coping. New York, NY: Springer. Pp. 17–140.
  12. Makarenko, M. V., Lyzohub, V. S., & Yukhymenko, L. I. (2003). Sertsevyi rytm u studentiv z riznymy indyvidualno-typolohichnymy vlastyvostiamy vyshchoi nervovoi diialnosti za umov emotsiinoho stresu. Fiziolohichnyi zhurnal, 49 (1), 28–33 [in Ukrainian].
  13. Malenova, A. Y. (2012). Osobennosti otnosheniya i koping-povedeniya studentov zrelogo vozrasta v situatsii ekzamenatsionnoy attestatsii. Vestnik Omskogo universiteta, Psihologiya, 1, 59–67 [in Russian].
  14. Marmot, M. (2006). Status syndrome: A challenge to medicine. Commentary, 1304–1307.
  15. McLeod, J. (2012). The meanings of stress: Expanding the stress process model. Society and Mental Health, 2 (3), 172–186. DOI: https://doi.org/10.1177/2156869312452877
  16. McLeod, J. (2015). Why and how inequality matters. Journal of Health and Social Behavior, 56 (2), 149–165. DOI: https://doi.org/10.1177/0022146515581619
  17. Miller, S. M. (1987). Monitoring and blunting: Validation of a questionnaire to assess styles of information seeking under threat. Journal of Personality and Social Psychology, 52, 345–353. DOI: https://doi.org/10.1037//0022-3514.52.2.345
  18. Obrist, P. A. (1976). The cardiovascular – behavioral interaction: As it appears today. Psychophysiology, 13, 95–107. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1469-8986.1976.tb00081.x
  19. Pearlin, L., Menaghan, E., Lieberman, M., & Mullan, J. (1981). The stress process. Journal of Health and Social Behavior, 22 (4), 337–356. DOI: https://doi.org/10.2307/2136676
  20. Pichurin, V. V. (2015). Kopinh-stratehii studentiv i psykholohichna hotovnist do profesiinoi pratsi. Pedahohika, psykholohiia ta medyko-biolohichni problemy fizychnoho vykhovannia i sportu, 2, 53–59 [in Ukrainian].
  21. Pressman, S. (2019). Positive affect and health: What do we know and where next should we go? Annual Reviews of Psychology, 70, 627–650. DOI: https://doi.org/10.1146/annurev-psych-010418-102955
  22. Rivers, J. J., & Josephs, R. A. (2010). Dominance and health: The role of social ranking physiology and illness. The social psychology of power. Ana Guinote and Theresa K. Vescio (Eds.), pp. 87–111. New York, NY: Guilford Press.
  23. Rosenberg, D. (2018). 1 in 5 college students have anxiety or depression. Here’s why. The Conversation. Retrieved from theconversation.com/1-in-5-college-students-have-anxiety-or-depression-heres-why-90440.
  24. Sapolsky, R. (2005). The influence of social hierarchy on primate health. Science, 308, 648–652. DOI: https://doi.org/10.1126/science.1106477
  25. Segerstrom, S. C., & Miller, G. E. (2004). Psychological Stress and the Human Immune System: A Meta-Analytic Study of 30 Years of Inquiry. Psychological Bulletin, 130 (4), 601–630. DOI: https://doi.org/10.1037/0033-2909.130.4.601
  26. Selin, H., & Davey, G. (Eds.) (2012). Happiness across cultures: Views of happiness and quality of life in non-Western cultures. NY: Springer. DOI: https://doi.org/10.1007/978-94-007-2700-7
  27. Tutushkin, L. N. (2014). Stress v romanticheskih otnosheniyah yunosheskogo vozrasta. Vestnik KGU im. N. A. Nekrasova, 20, 68–71 [in Russian].
  28. Varnum, M. E. W., & Hampton, R. S. (2018, July 27, preprint). Cultural changes in neural structure and function. DOI: https://doi.org/10.31234/osf.io/52eg3

##submission.downloads##

Як цитувати

Krupa, V., & Maltseva, K. (2019). Соціальний стрес та превалюючі стресори серед студентів бакалаврату НаУКМА. Наукові записки НаУКМА. Соціологія, 2, 62–73. https://doi.org/10.18523/2617-9067.2019.2.62-73