Особливості дитячого дозвілля та дружби в період пандемії COVID-19 в Україні

Автор(и)

  • Tetiana Sanina Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-9067.2022.5.85-93

Ключові слова:

пандемія COVID-19, дозвілля, дружба, практики дитинства, Україна, діти

Анотація

У статті розглянуто деякі результати дослідження «Вплив пандемії COVID-19 на щоденні практики дитинства». Пандемія COVID-19 та заходи безпеки, що їх вимушено вводили уряди різних країн для запобігання поширенню хвороби, створили нові виклики не лише для економіки, бізнесу чи освіти, а й для соціалізації. Щоб з’ясувати вплив вимушених соціальних обмежень на самоорганізацію дозвілля та дружби українських дітей, було поєднано якісні та кількісні методи дослідження. Виявлено, що найпоширенішими способами організації дозвілля дітей 9–16 років є не лише комп’ютерні ігри, онлайн-спілкування та перегляд фільмів, а й читання, малювання, спорт та ін. Основний висновок полягає в тому, що для дітей 9–16 років живе спілкування з друзями є дуже цінним і, на їхню думку, його неможливо замінити онлайн-спілкуванням. Більшість українських дітей під час карантину через COVID-19 прагнули живого спілкування з друзями – чи то в іграх на вулиці, чи то на перервах у школі, чи то в кафе тощо.

Біографія автора

Tetiana Sanina, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Саніна Тетяна – магістр соціології, старша викладачка кафедри соціології НаУКМА

t.sanina@ukma.edu.ua

Посилання

  1. Cuevas-Parra, P. (2020). Co-Researching with Children in the Time of COVID-19: Shifting the Narrative on Methodologies to Generate Knowledge. International Journal of Qualitative Methods, 19, 1–12. https://doi.org/10.1177/1609406920982135
  2. Di Pietro, G., Biagi, F., Dinis Mota Da Costa, P., Karpinski, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets. Luxembourg: Publications Office of the European Union. https://doi.org/10.2760/126686
  3. Educational Ombudsman in Ukraine. (2020). Rezultaty opytuvannia batkiv “Navchannia ditei pid chas karantynu”. https://eo.gov.ua/wp-content/uploads/2020/04/Rezul-taty-opytuvannia-22Navchannia-ditey-pid-chas-karantynu22.pdf [in Ukrainian].
  4. Etychni zasady provedennia sotsiolohichnykh doslidzhen sered ditei v Ukraini [Ethical principles of conducting sociological research among children in Ukraine]. Approved at the meeting of the Board of the Sociological Association of Ukraine (protocol No. 7 of 10.12.2008) [in Ukrainian].
  5. European Commission. (2020). Educational inequalities in Europe and physical school closures during COVID-19. https://ec.europa.eu/jrc/sites/default/files/fairness_pb2020_wave04_covid_education_jrc_i1_19jun2020.pdf
  6. Gradus Researсh. (2020). Deti na karantine. https://gradus.app/documents/Дети_на_карантине_v2.pdf [in Russian].
  7. Graham, A., Powell, M., Taylor, N., Anderson, D., & Fitzgerald, R. (2013). Ethical Research Involving Children. Florence: UNICEF Office of Research – Innocenti. https://childethics.com/wp-content/uploads/2013/10/ERIC-compendiumapproved-digital-web.pdf
  8. Herby, J., Jonung, L., & Hanke, S. H. (2022). A Literature Review and Meta-Analysis of the Effects of Lockdowns on COVID-19 Mortality. https://sites.krieger.jhu.edu/iae/files/2022/01/ALiterature-Review-and-Meta-Analysis-of-the-Effects-of-Lockdowns-on-COVID-19-Mortality.pdf
  9. Holt, L., & Murray, L. (2021). Children and COVID 19 in the UK. Children’s Geographies, 20, 487–494. https://doi.org/10.1080/14733285.2021.1921699
  10. KIIS. (2021). Attitude of Ukrainian schoolchildren to return to school. http://kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=1061&page
  11. Mantovani, S., Bove, C., Ferri, P., Manzoni, P., Cesa Bianchi, A., & Picca, M. (2021). Children ‘under lockdown’: voices, experiences, and resources during and after the COVID-19 emergency. Insights from a survey with children and families in the Lombardy region of Italy. European Early Childhood Education Research Journal, 29(1), 35–50. https://doi.org/10.1080/1350293X.2021.1872673
  12. Million, A. (2021). ‘No one listens to us … ’ COVID-19 and its socio-spatial impact on children and young people in Germany. Children’s Geographies, 20, 469–477. https://doi.org/10.1080/14733285.2021.1908520
  13. Playboard NI. (2020). Our Voices Matter. Summary Report. The Impact of COVID-19 on Young People’s Play and Education in Northern Ireland. http://www.playboard.org/wp-content/uploads/2020/10/Our-Voices-Matter-Summary-Report-PlayBoard-NINov-
  14. pdf
  15. Polek, T., Sanina, T., & Sobol, Y. (2021). The Effects of the COVID-19 Pandemic on Children’s Everyday Practices. https://drive.google.com/file/d/1w6_KP7MfqTUbesl4_OwiRjTb9rSyAxl2/view
  16. Sabry, S., & Clacherty, J. (2021). The Hidden Impact of COVID-19 on Children in Urban Contexts. London: Save the Children International. https://resourcecentre.savethechildren.net/pdf/the_hidden_impact_of_covid-19_on_child_protection_and_wellbeing.pdf/
  17. UNICEF. (2021). Preventing a lost decade: Urgent action to reverse the devastating impact of COVID-19 on children and young people. Division of Global Communication and Advocacy. https://www.unicef.org/media/112891/file/UNICEF%2075%20report.pdf
  18. U-Report Ukraine. (2020). Navchannya na karantyni. https://ukraine.ureport.in/opinion/4150/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-16

Як цитувати

Sanina, T. (2022). Особливості дитячого дозвілля та дружби в період пандемії COVID-19 в Україні. Наукові записки НаУКМА. Соціологія, 5, 85–93. https://doi.org/10.18523/2617-9067.2022.5.85-93