Вивчення соціальної підтримки на сайтах соціальних мереж: труднощі та актуальність
DOI:
https://doi.org/10.18523/2617-9067.2022.5.39-49Ключові слова:
соціальна підтримка, соціальна підтримка онлайн, сайти соціальних мереж, Facebook, InstagramАнотація
Статтю присвячено, по-перше, огляду проблем у сфері вивчення процесів соціальної підтримки на сайтах соціальних мереж та, по-друге, окресленню актуальності проведення досліджень зі згаданої тематики. Зокрема, проаналізовано труднощі у визначенні концептуальних рамок терміна «соціальна підтримка онлайн», у створенні валідних, культурно чутливих інструментів вимірювання соціальної підтримки онлайн та у зборі первинних емпіричних даних про аудиторію сайтів соціальних мереж, як-от Facebook або Instagram. Обґрунтовано унікальність сайтів соціальних мереж як середовища обміну соціальною підтримкою, а також важливість використання більш систематичних і валідних способів збору емпіричних даних, що стосуються атитюдів та поведінки користувачів і користувачок сайтів соціальних мереж.
Посилання
- Andalibi, N., Ozturk, P., & Forte, A. (2017). Sensitive Self-disclosures, Responses, and Social Support on Instagram: The Case of #Depression. In Proceedings of the 2017 ACM Conference on Computer Supported Cooperative Work and Social Computing (pp. 1485–1500). https://doi.org/10.1145/2998181.2998243
- Ang, C. (2021). Ranked: The World’s Most Popular Social Networks, and Who Owns Them. Visual Capitalist. https://www.visualcapitalist.com/ranked-social-networks-worldwide-by-users/
- Avdeeff, M. K. (2021). TikTok, Twitter, and Platform-Specific Technocultural Discourse in Response to Taylor Swift’s LGBTQ+ Allyship in ‘You Need to Calm Down.’ Contemporary Music Review, 40(1), 78–98. https://doi.org/10.1080/07494467.2021.1945225
- Bail, C. A., Argyle, L. P., Brown, T. W., Bumpus, J. P., Chen, H., Hunzaker, M. B. F., Lee, J., Mann, M., Merhout, F., & Volfovsky, A. (2018). Exposure to opposing views on social media can increase political polarization. Proceedings of the National Academy of Sciences, 115(37), 9216–9221. https://doi.org/10.1073/PNAS.1804840115
- Benoit, A., & DiTommaso, E. (2020). Attachment, loneliness, and online perceived social support. Personality and Individual Differences, 167, 110–230. https://doi.org/10.1016/J.PAID.2020.110230
- Borrelli, B., Endrighi, R., Quintiliani, L. M., Hughes, R. B., & Pagoto, S. (2021). Facebook usage, participation patterns, and social support from Facebook activity among smokers with mobility impairments. Translational Behavioral Medicine, 11(3), 882–890. https://doi.org/10.1093/TBM/IBAB005
- Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007). Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship. Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), 210–230. https://doi.org/10.1111/J.1083-6101.2007.00393.X
- Burke, M. (2021). Moira Burke – Homepage. https://www.thoughtcrumbs.com/
- Burke, M., & Kraut, R. E. (2016). The Relationship Between Facebook Use and Well-Being Depends on Communication Type and Tie Strength. Journal of Computer-Mediated Communication, 21(4), 265–281. https://doi.org/10.1111/JCC4.12162
- Carr, C. T., Wohn, D. Y., & Hayes, R. A. (2016). As social support: Relational closeness, automaticity, and interpreting social support from paralinguistic digital affordances in social media. Computers in Human Behavior, 62, 385–393. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2016.03.087
- Choudhury, M. De, & De, S. (2014). Mental Health Discourse on reddit: Self-Disclosure, Social Support, and Anonymity. In Eighth International AAAI Conference on Weblogs and Social Media (pp. 72–80).
- Cole, D. A., Nick, E. A., Zelkowitz, R. L., Roeder, K. M., & Spinelli, T. (2017). Online Social Support for Young People: Does It Recapitulate In-person Social Support; Can It Help? Computers in Human Behavior, 68, 456–464. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2016.11.058
- Dean, B. (2021). Social Network Usage & Growth Statistics: How Many People Use Social Media in 2021? Backlinko. https://backlinko.com/social-media-users
- Facebook Research – Homepage. (2021). Facebook Research. https://research.fb.com/
- Farr, C. (2019). Instagram cracks down on “miraculous” weight loss posts. CNBC. https://www.cnbc.com/2019/09/18/instagramcracks-down-on-miraculous-weight-loss-posts.html
- Fingas, J. (2021). YouTube will hide dislike counts for all videos. Engadget. https://www.engadget.com/youtube-hides-videodislike-count-170036281.html
- Frison, E., Bastin, M., Bijttebier, P., & Eggermont, S. (2019). Helpful or Harmful? The Different Relationships Between Private Facebook Interactions and Adolescents’ Depressive Symptoms. Media Psychology, 22(2), 244–272. https://doi.org/10.1080/15213269.2018.1429933
- Ganesh, B., & Bright, J. (2020). Countering Extremists on Social Media: Challenges for Strategic Communication and Content Moderation. Policy & Internet, 12(1), 6–19. https://doi.org/10.1002/POI3.236
- Giota, K. G., & Kleftaras, G. (2014). The Discriminant Value of Personality, Motivation, and Online Relationship Quality in Predicting Attraction to Online Social Support on Facebook. International Journal of Human-Computer Interaction, 30(12), 985–994. https://doi.org/10.1080/10447318.2014.925770
- Han, X., Han, W., Qu, J., Li, B., & Zhu, Q. (2019). What happens online stays online? – Social media dependency, online support behavior and offline effects for LGBT. Computers in Human Behavior, 93, 91–98. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2018.12.011
- Heaney, C., & Israel, B. (2008). Social Networks and Social Support. In K. Glanz, B. K. Rimer, & K. Viswanath (Eds.), Health Behavior and Health Education: Theory, Research, and Practice (pp. 189–210). Jossey-Bass.
- Indian, M., & Grieve, R. (2014). When Facebook is easier than faceto-face: Social support derived from Facebook in socially anxious individuals. Personality and Individual Differences, 59, 102–106. https://doi.org/10.1016/J.PAID.2013.11.016
- Jensen, K. B., & Helles, R. (2016). Speaking into the system: Social media and many-to-one communication. European Journal of Communication, 32(1), 16–25. https://doi.org/10.1177/0267323116682805
- Johannes, N., Nguyen, T., Weinstein, N., & Przybylski, A. K. (2021). Objective, Subjective, and Accurate Reporting of Social Media Use: No Evidence That Daily Social Media Use Correlates With Personality Traits, Motivational States, or Well-Being. Technology, Mind, and Behavior, 2(2). https://doi.org/10.1037/TMB0000035
- John, N. A., & Nissenbaum, A. (2018). An agnotological analysis of APIs: or, disconnectivity and the ideological limits of our knowledge of social media. The Information Society, 35(1), 1–12. https://doi.org/10.1080/01972243.2018.1542647
- Kim, H. (2014). Enacted Social Support on Social Media and Subjective Well-being. International Journal of Communication, 8, 2340–2342.
- Krämer, N. C., Rösner, L., Eimler, S. C., Winter, S., & Neubaum, G. (2014). Let the Weakest Link Go! Empirical Explorations on the Relative Importance of Weak and Strong Ties on Social Networking Sites. Societies, 4(4), 785–809. https://doi.org/10.3390/SOC4040785
- Lampinen, A., Tamminen, S., & Oulasvirta, A. (2009). “All my people right here, right now”: Management of group copresence on a social networking site. In Proceedings of the ACM 2009 International Conference on Supporting Group Work (pp. 281–290). https://doi.org/10.1145/1531674.1531717
- Li, X., Chen, W., & Popiel, P. (2015). What happens on Facebook stays on Facebook? The implications of Facebook interaction for perceived, receiving, and giving social support. Computers in Human Behavior, 51(PA), 106–113. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2015.04.066
- Lin, K. Y., & Lu, H. P. (2011). Why people use social networking sites: An empirical study integrating network externalities and motivation theory. Computers in Human Behavior, 27(3), 1152–1161. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2010.12.009
- Lin, X., Zhang, D., & Li, Y. (2016). Delineating the dimensions of social support on social networking sites and their effects: A comparative model. Computers in Human Behavior, 58, 421–430. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2016.01.017
- Liu, C., & Ma, J. (2018). Social support through online social networking sites and addiction among college students: The mediating roles of fear of missing out and problematic smartphone use. Current Psychology, 39(6), 1892–1899. https://doi.org/10.1007/S12144-018-0075-5
- Liu, C.-Y., & Yu, C.-P. (2013). Can Facebook Use Induce Well-Being? Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(9), 674–678. https://doi.org/10.1089/CYBER.2012.0301
- Manago, A. M., Taylor, T., & Greenfield, P. M. (2012). Me and my 400 friends: The anatomy of college students’ facebook networks, their communication patterns, and well-being. Developmental Psychology, 48(2), 369–380. https://doi.org/10.1037/A0026338
- McCloskey, W., Iwanicki, S., Lauterbach, D., Giammittorio, D., & Maxwell, K. (2015). Are Facebook “Friends” Helpful? Development of a Facebook-Based Measure of Social Support and Examination of Relationships Among Depression, Quality of Life, and Social Support. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 18(9), 499–505. https://doi.org/10.1089/CYBER.2014.0538
- Meng, J., Martinez, L., Holmstrom, A., Chung, M., & Cox, J. (2017). Research on Social Networking Sites and Social Support from 2004 to 2015: A Narrative Review and Directions for Future Research. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 20(1), 44–51. https://doi.org/10.1089/CYBER.2016.0325
- Mohd Roffeei, S. H., Abdullah, N., & Basar, S. K. R. (2015). Seeking social support on Facebook for children with Autism Spectrum Disorders (ASDs). International Journal of Medical Informatics, 84(5), 375–385. https://doi.org/10.1016/J.IJMEDINF.2015.01.015
- Mustafa, H. R., Short, M., & Fan, S. (2015). Social Support Exchanges in Facebook Social Support Group. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 185, 346–351. https://doi.org/10.1016/J.SBSPRO.2015.03.449
- Myrick, J. G., Holton, A. E., Himelboim, I., & Love, B. (2015). #Stupidcancer: Exploring a Typology of Social Support and the Role of Emotional Expression in a Social Media Community. Health Communication, 31(5), 596–605. https://doi.org/10.1080/10410236.2014.981664
- Orsatti, J., & Riemer, K. (2015, May 29). Identity-making: A Multimodal Approach for Researching Identity in Social Media. In ECIS 2015 Completed Research Papers. Paper 140. https://doi.org/10.18151/7217439
- Panek, E. T., Nardis, Y., & Konrath, S. (2013). Mirror or Megaphone?: How relationships between narcissism and social networking site use differ on Facebook and Twitter. Computers in Human Behavior, 29(5), 2004–2012. https://doi.org/10.1016/J.CHB.2013.04.012
- Park, J., Lee, D. S., Shablack, H., Verduyn, P., Deldin, P., Ybarra, O., Jonides, J., & Kross, E. (2016). When perceptions defy reality: The relationships between depression and actual and perceived Facebook social support. Journal of Affective Disorders, 200, 37–44. https://doi.org/10.1016/J.JAD.2016.01.048
- Perez, S. (2021). Facebook and Instagram will now allow users to hide ‘Like’ counts on posts. TechCrunch. https://techcrunch.com/2021/05/26/facebook-and-instagram-will-now-allowusers-to-hide-like-counts-on-posts/
- Phillips, S. (2020). TikTok is finally investigating pro-eating disorder content. Thred. https://thred.com/tech/tiktok-is-finallyinvestigating-pro-eating-disorder-content/
- PlusOne. (2021). Facebook and Instagram in Ukraine.
- Robertson, A., & Peters, J. (2021). What is the metaverse, and do I have to care? The Verge. https://www.theverge.com/22701104/metaverse-explained-fortnite-roblox-facebook-horizon
- Romano, A. (2018). Cambridge Analytica’s Facebook breach was a wake-up call, not a hack. Vox. https://www.vox.com/2018/3/20/17138756/facebook-data-breach-cambridgeanalytica-explained
- Rui, J. R., Chen, Y., & Damiano, A. (2013). Health Organizations Providing and Seeking Social Support: A Twitter-Based Content Analysis. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 16(9), 669–673. https://doi.org/10.1089/CYBER.2012.0350
- Siberling, A. (2021). TikTok reached 1 billion monthly active users. TechCrunch. https://techcrunch.com/2021/09/27/tiktokreached-1-billion-monthly-active-users/
- Tang, J. H., Chen, M. C., Yang, C.-Y., Chung, T.-Y., & Lee, Y. A. (2016). Personality traits, interpersonal relationships, online social support, and Facebook addiction. Telematics and Informatics, 33(1), 102–108. https://doi.org/10.1016/j.tele.2015.06.003
- Teenagers ditching Facebook for messenger apps. (2013). TODAY. https://www.todayonline.com/tech/teenagers-ditchingfacebook-messenger-apps
- Tifferet, S. (2020). Gender Differences in Social Support on Social Network Sites: A Meta-Analysis. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 23(4), 199–209. https://doi.org/10.1089/CYBER.2019.0516
- Trepte, S., Dienlin, T., & Reinecke, L. (2015). Influence of Social Support Received in Online and Offline Contexts on Satisfaction With Social Support and Satisfaction With Life: A Longitudinal Study. Media Psychology, 18(1), 74–105. https://doi.org/10.1080/15213269.2013.838904
- Vasalou, A., Joinson, A. N., & Courvoisier, D. (2010). Cultural differences, experience with social networks and the nature of “true commitment” in Facebook. International Journal of Human-Computer Studies, 68(10), 719–728. https://doi.org/10.1016/J.IJHCS.2010.06.002
- Verbeij, T., Pouwels, J. L., Beyens, I., & Valkenburg, P. M. (2021). The accuracy and validity of self-reported social media use measures among adolescents. Computers in Human Behavior Reports, 3. https://doi.org/10.1016/J.CHBR.2021.100090
- Wattenhofer, M., Wattenhofer, R., & Zhu, Z. (2012). The YouTube Social Network. Proceedings of the International AAAI Conference on Web and Social Media, 6(1), 354–361. https://ojs.aaai.org/index.php/ICWSM/article/view/14243
- What Facebook gutting CrowdTangle means for misinformation. (2021). First Draft.
- Wohn, D. Y., Carr, C. T., & Hayes, R. A. (2016). How Affective Is a “Like”?: The Effect of Paralinguistic Digital Affordances on Perceived Social Support. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking, 19(9), 562–566. https://doi.org/10.1089/CYBER.2016.0162
- Yoo, J. (2012). Exploring Cross-Cultural Differences in Self-Presentation and Self-Disclosure in Social Networking Sites: A Comparison of Korean and American SNS Users. SSRN Electronic Journal, 1(2), 77–118. https://doi.org/10.2139/SSRN.2422292
- Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). The Multidimensional Scale of Perceived Social Support. Journal of Personality Assessment, 52(1), 30–41. https://doi.org/10.1207/S15327752JPA5201_2
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Roman Lyubenko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з такими умовами:
а) Автори зберігають за собою авторські права на твір на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License CC BY 4.0, котра дозволяє іншим особам вільно поширювати (копіювати і розповсюджувати матеріал у будь-якому вигляді чи форматі) та змінювати (міксувати, трансформувати, і брати матеріал за основу для будь-яких цілей, навіть комерційних) опублікований твір на умовах зазначення авторства.
б) Журнал дозволяє автору (авторам) зберігати авторські права без обмежень.
в) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо поширення твору (наприклад, розміщувати роботу в електронному репозитарії), за умови збереження посилання на його першу публікацію. (Див. Політика Самоархівування)
г) Політика журналу дозволяє розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у репозитаріях) тексту статті, як до подання його до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).