Ієрархії персональних цінностей представників різних поколінь українців (на базі масиву ESS 2012 року)

Автор(и)

  • Roman Lyubenko Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна
  • Kateryna Maltseva Національний університет «Києво-Могилянська академія», Україна

DOI:

https://doi.org/10.18523/2617-9067.2018.10-24

Ключові слова:

цінності, ціннісні орієнтації, покоління, міжгенераційні відносини, кількісні методи

Анотація

Статтю присвячено кількісному дослідженню динаміки персональних ціннісних орієнтацій у межах різних поколінь. На основі масиву ESS (шоста хвиля, 2012 р.) автори порівняли ціннісні профілі трьох поколінь українців, що народились у проміжках між 1932-м та 1962-м, 1963-м та 1986-м, 1987-м та 1997-м роками. Отримані результати узгоджуються з висновками попередніх досліджень і вказують на загальну тенденцію до індивідуалізації ціннісних профілів на тлі занепадання важливості колективістичних цінностей в Україні.

Біографії авторів

Roman Lyubenko, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Бакалавр соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія»

Kateryna Maltseva, Національний університет «Києво-Могилянська академія»

Кандидат філософських наук, доцент кафедри соціології Національного університету «Києво-Могилянська академія»

Посилання

  1. Karandashev, V. N. (2004). Metodika Shvartsa dlya izucheniya tsennostey lichnosti. SPb: Rech.
  2. Mahun, V., Rudnev, M. (2007). Zhiznennyye tsennosti naseleniya Ukrainy: sravneniye s 23 drugimi evropeyskimi stranami. Vestnik obshchestvennogo mneniya, 3 (89), 21–34.
  3. Sviatnenko, S. V. , & Vynohradov, O. H. (2013). Tsinnisni oriientatsii ukrainskoi molodi: porivnialnyi analiz. Naukovi Zapysky NaUKMA, 149, 32-36.
  4. Bourque, A. (2017). Are Millennials the most generous generation? Entrepreneur. (Accessed at: https://www.entrepreneur.com/article/271466 on 1.01.2018).
  5. Busby, M. (2017). Millennials wish they had grown up in baby boomers’ times – survey. The Guardian. (Accessed at: https://www.theguardian.com/money/2017/sep/09/millennials-wish-they-had-grown-up-in-baby-boomers-times-survey/ on 1.01.2018). https://doi.org/10.2139/ssrn.2985649
  6. Colby, S. (2014). The Baby Boom cohort in the United States: 2012 to 2060. The U.S. Census Bureau. (Accessed at: https://www.census.gov/prod/2014pubs/p25-1141.pdf on 1.01.2018).
  7. Fischer, R., Vauclair, M., Fontaine, J., & Schwartz, S. (2010). Are individual-level and country-level value structures different? Testing Hofstede’s legacy with the Schwartz Value Survey. Journal of Cross-Cultural Psychology, 41, 135–151. https://doi.org/10.1177/0022022109354377
  8. Hennessey, M. (2017). Generation X needs to save America from millennials. New York Post. (Accessed at: http://nypost.com/2017/08/05/generation-x-needs-to-save-america-from-millennials/ on 1.01.2018).
  9. Jaeger, H. (1985).Generations in history: Reflections on a controversial concept. History and Theory, 3 (24), 273–292. https://doi.org/10.2307/2505170
  10. Jansen, N. (1974).Definition of generation and sociological theory. Social Science, 2 (49), 90–98.
  11. Jones, M. (2007). Hofstede – Culturally questionable? Oxford Business & Economics Conference. (Accessed at: http://ro.uow.edu.au/commpapers/370/ on 1.01.2018).
  12. Kirkman, B. (2006). A quarter century of "Culture's Consequences": A review of empirical research incorporating Hofstede's cultural values framework . Journal of International Business Studies, 3 (37), 285–320. https://doi.org/10.1057/palgrave.jibs.8400202
  13. Knoppen, D., & Saris, W. (2009). Do we have to combine values in the Schwartz’ Human Values Scale? A Comment on the Davidov Studies. Survey Research Methods, 2 (3), 91–103.
  14. Lakatos, Z. (2015). Traditional values and the Inglehart constructs. Public Opinion Quarterly, 1 (79), 291–324. https://doi.org/10.1093/poq/nfv005
  15. Li, L., & Bond, M. (2010). Analyzing national change in citizen secularism across four time periods in the World Values Survey. World Values Research, 2 (3),19–32. https://doi.org/10.1016/j.soscij.2009.12.004
  16. Lopez, L. (2016). How baby boomers became the most selfish generation. Business Insider. (Accessed at: http://www.businessinsider.com/how-baby-boomers-became-the-most-selfish-generation-2016-11on 1.01.2018).
  17. Lyons, S., Duxbury, L., & Higgins, C. (2007). An empirical assessment of generational differences in basic human values. Psychological Reports, 2 (101), 339 – 352. https://doi.org/10.2466/pr0.101.2.339-352
  18. Mannheim, K. (1952). The problem of generations. In P. Kecskemeti (Ed.) Essays on the sociology of knowledge (pp. 276–322). London: Routledge.
  19. Marcus, J., Ceylan, S., & Ergin, C. (2016). Not so “traditional” anymore? Generational shifts on Schwartz calues in Turkey. Journal of Cross-Cultural Psychology, 1, 58–74. https://doi.org/10.1177/0022022116673909
  20. Netburn, D. (2016). Millennials are more conservative than Boomers or Gen Xers were at their age, study finds. The LA Times. (Accessed at: http://www.latimes.com/science/sciencenow/la-sci-sn-millennials-politics-conservative-20160907-snap-story.html on 1.01.2018).
  21. Ng, S. I., Lee, J. A., & Soutar, G. (2007). Are Hofstede’s and Schwartz’s value frameworks congruent? International Marketing Review, 2 (24), 164–180. https://doi.org/10.1108/02651330710741802
  22. Oxford Wordpower Dictionary (2013). Oxford: Oxford University Press.
  23. Pilcher, J. (1994). Mannheim's sociology of generations: An undervalued legacy. British Journal of Sociology, 3 (45), 481–495. https://doi.org/10.2307/591659
  24. Rose, A. (1956). Sociology and the study of values. The British Journal of Sociology, 1 (7), 1–17.
  25. Schmitz, L., & Weber, W. (2014). Are Hofstede’s dimensions valid? A test for measurement invariance of uncertainty avoidance. Interculture. Accessed at: www.interculture-journal.com/index.php/icj/article/download/226/322 on 1.01.2018).
  26. Schwartz, S. (2006). Theory of cultural value orientations: Explication and applications. Comparative Sociology, 5, 137–182. https://doi.org/10.1163/156913306778667357
  27. Schwartz, S. (2015). Basic individual values: Sources and consequences. Handbook of value. Oxford: Oxford University Press. Accessed at: https://www.researchgate.net/publication/277718092 on 1.01.2018).
  28. Smola, K., & Sutton, C. (2002). Generational differences: Revisiting generational work values for the new millennium. Journal of Organizational Behavior, 4 (23), 363–382. https://doi.org/10.1002/job.147
  29. Strauss, W., & Howe, N. (1992).Generations: The history of America's future, 1584 to 2069. N. Y., London, Toronto, Sydney: Harper Perennial.
  30. Ritzer, G. (Ed.) (2007). The Blackwell encyclopedia of sociology. Oxford: Blackwell Publishing.
  31. Troll, L. (1970). Issues in the study of generations. The International Journal of Aging and Human Development, 3, 199-218.
  32. Wohl, R. (1979). The generation of 1914. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  33. Wright, J. (1991). Reviewed Work(s): Culture shift in advanced industrial society by Ronald Inglehart. Contemporary Sociology, 6(20), 892–894. https://doi.org/10.2307/2076175

##submission.downloads##

Як цитувати

Lyubenko, R., & Maltseva, K. (2018). Ієрархії персональних цінностей представників різних поколінь українців (на базі масиву ESS 2012 року). Наукові записки НаУКМА. Соціологія, 1, 10–24. https://doi.org/10.18523/2617-9067.2018.10-24